Teamflex: Partner van Leeuw Rallysport 

Voor het seizoen 2017-2018 is Teamflex de trotse partner van het Leeuw Rallysport team uit Eindhoven.  Het team bestaat uit gemotiveerde mensen die zich bezighouden met de vrachtwagenrallysport. Het team heeft sinds 2006 ervaring met deze vorm van rallysport. Hoogtepunten mogen worden genoemd de overwinningen in 2007 en 2011 van de Hungarian Baja. Na een jaar afwezigheid doet Leeuw Rallysport in 2018 weer mee met de Dakar Rally.

Exclusief voor dit team heeft Teamflex een unieke wervingsactie opgezet voor de service truck chauffeur. Vanuit honderden aanmeldingen zijn er na 2 Challenge dagen 3 kandidaten overgebleven waarvan de winnaar op de Dakar Preproloog inmiddels bekend is gemaakt. Uiteraard gaan wij de Rally dagelijks volgen met nieuws items en vlogs die o.a. via de twitter feed op deze pagina te bekijken zijn.

Voorspel jij de juiste einduitslag van ons team? Dan doe je mee voor mooie prijzen! Voorspel hier de uitslag.

 

Teamflex en Leeuw Rallysport op de Dakar pre-proloog

  

 

Eerste proefrit Rally truck

Loodzware start Leeuw in Dakar Rally

Geteisterd door technische mankementen zijn de eerste dagen van de Dakar rally voor team Leeuw Rallysport zeer zwaar en moeizaam verlopen. 
Met name problemen met de koppeling hebben veel oponthoud en zelfs een overnachting in de duinen dus buiten het bivak kamp veroorzaakt.

Het Leeuw team was overigens niet het enige team wat in de problemen kwam, een groot aantal voertuigen moesten worden uitgegraven of belanden op hun kant.
Kijk naar het filmpje hoe Marc Leeuw met zijn truck een collega deelnemer weer op 4 banden helpt. Wat een teamwork! Kijk voor meer updates op Facebook en Twitter.

Marc Leeuw definitief uit de Dakar Rally

Marc Leeuw kwam woensdagochtend laat uit de proef van etappe 4. Aangekomen bij de start van etappe 5 kreeg hij te horen dat hij te laat was en dat hij maar verhaal moest halen in het volgende bivak. Daar was de administratie nog niet helemaal bijgewerkt en omdat Leeuw in de uitslag stond van etappe 4, kreeg hij een startkaart voor de zesde etappe.

Dat had eigenlijk helemaal niet mogen gebeuren, omdat hij én al te veel waypoints had gemist én etappe 5 niet had gereden. Hij lag formeel al uit de wedstrijd. Op de rustdag ging Marc Leeuw er nog vanuit dat hij mocht starten in de zevende etappe, maar dat is dus niet gebeurd.

Terwijl de deelnemers die nog wel in de race zitten vertrekken uit La Paz, is Marc Leeuw boos en teleurgesteld. “Dit komt heel hard aan”, zegt Leeuw. “Je bent hier anderhalf jaar mee bezig en steekt er heel veel tijd en geld in. Sponsors stellen hun vertrouwen in ons. En dan word je op een belachelijke manier gediskwalificeerd. Ik had liever gehad dat ik twintig keer over de kop was gegaan en de truck total-loss was. Dan had ik het tenminste begrepen.”

 

Website vormgeving en bouw door Zuurstof - Bureau voor marketing en communicatie